صنعت ساخت کاشی و سرامیک بسیارگسترده و متنوع و هر روز رو به پیشرفت است. کاشی و سرامیک پرسلان هم برای بدنه و هم برای کف کناسب می‌باشد . 

سرامیک پرسلان نوع خاصی از متریالهای ساختمانی است که خواهان زیادی دارد و محبوبیت زیادی دست یافته و دلیل آنست که نسبت به سرامیکهای کف و بدنه چگالترو بادوامتراست .از دیگرخصوصیات سرامیک پرسلان اگربخواهیم بازگو کنیم جذب آب این محصول سرامیکی است . جذب آب پرسلان نسبت به دیگرمحصولات کمتر می‌باشد . ضریب جذب آب پرسلان نیم درصد است و نشست ناپذیر می‌باشد . 

هر چندکه هر دو محصول در کوره و تحت دمای خیلی بالا پخت می‌شود اما پروسه تولید آنها کمی متفاوت‌تر است. خاکی که برای تولید سرامیک استفاده می‌شود خاک رس قرمز و یا سفید تولید می‌شود . روکش رویی سرامیک یالعابدار و یا بدونلعاب است که لعابدار بودن به حفظ و رنگ و طرح سرامیک کمک می‌کند . خاکی که برای تولید پرسلان استفاده می‌کنند خاک رس سفید است که تحت فشار بیشتری ساخته می‌شود و نیز بافت بهتری دارد. پرسلان هم مانند سرامیک دارای لعاب مختلفی است که هم به زیبایی و کیفیت سرامیک پرسلان کمک میکند .      

پرسلان از لحاظ قیمت کمی گررانتر از سرامیک است و نیز نصب و کارکردن آن خاص می‌باشد . در مطالب بعدی به نحوه‌ی نصب پرسلان نیز اشاره خواهیم کرد. 

در تصویر زیر محصول پرسلانی را مشاهده می‌کنید که هم برای کف و هم بدنه مناسب می‌باشد .


سرامیک پرسلانی با کیفیت عالی مناسب بدنه و کف